fredag 21 februari 2014

Hundbesök

Barnen har säkert berättat att jag har haft med min hund till skolan några dagar den här veckan. Det var en nödlösning eftersom han måste ha tratt för annars gnager han sönder sina tassar pga eksem/allergi. Han har behandlats med medicin under veckan så nu är tassarna mycket bättre. 

Den här nödlösningen visade sig ha positiva effekter på gruppen. Bob har fått så mycket klappar, kärlek och omtanke av barnen, och barnen har blivit lugna av att sitta och klappa Bob medan de har arbetat. Faktum är att en del har arbetat mer än vad de annars brukar göra...

Bob har vi köpt med särskild tanke på pälsdjursallergi eftersom vi har det i familjen. Än så länge har ingen allergiker reagerat på honom. Att Bob har klarat skolmiljön så bra beror på att han är väldigt lugn och trygg.

Nu hade jag inte tänkt att Bob skulle komma till skolan fler gånger, men eftersom jag ser att hans närvaro har uppskattats så mycket funderar jag på om han kanske ska komma på besök nån dag då och då. 
Men jag kan verkligen förstå om ni föräldrar tycker att man inte ska ha hundar på en skolan. Jag vill att ni hör av er om ni tycker att det är okej eller inte att Bob hälsar på någon mer dag (givetvis får han inte störa inlärningen på lektionerna).

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar